16737487463
16737487464
16737487465
16737487466
16737487467
16737487468
16737487469
16737487470
16737487471
16737487472
16737487473
16737487474
16737487475
16737487476
16737487477
16737487478
16737487479
16737487480
17075539265
16737487482
16737487483
16737487484
16737487485
16737487486
16737487487
16737487488
16737487489
16737487490
16737487491
16737487492
16737487493
16737487494
16737487495
16737487496
16737487497
16737487498
16737487499
16737487500
16737487501
16737487502
16737487503
16737487504
16737487505
16737487506
16737487507
16737487463
16737487464
16737487465
16737487466
16737487467
16737487468
16737487469
16737487470
16737487471
16737487472
16737487473
16737487474
16737487475
16737487476
16737487477
16737487478
16737487479
16737487480
17075539265
16737487482
16737487483
16737487484
16737487485
16737487486
16737487487
16737487488
16737487489
16737487490
16737487491
16737487492
16737487493
16737487494
16737487495
16737487496
16737487497
16737487498
16737487499
16737487500
16737487501
16737487502
16737487503
16737487504
16737487505
16737487506
16737487507

Een standaard Ford Focus RS maakt al grote indruk met zijn prestaties en weggedrag, maar Ford heeft besloten om aan het einde van de productiecyclus een laatste, nóg betere en leukere uitvoering te lanceren: het uitzwaaimodel van wat later zou blijken de laatste Focus RS ooit te zijn. In dit geval gaat het daadwerkelijk om een van de allerlaatste Focus RS’en ooit, want dit exemplaar is gebouwd in de allerlaatste productieperiode van de Focus RS.

Ford had als doel met de Blue & Black-editie de normale Focus RS te overtreffen, en dat is een lastige opgave.
Het belangrijkste verschil, dat je direct merkt zodra je ermee wegrijdt, is het toegevoegde Quaife-sperdifferentieel op de vooras. De toch al messcherpe Focus RS stuurt hierdoor nog directer en is nog preciezer te plaatsen. De tractie lijkt eindeloos, en bij het uitaccelereren word je letterlijk de bocht door gesleurd.

Over deze Focus RS LSD:
Een smetteloos exemplaar in de meest complete configuratie.
Je herkent de Blue & Black direct aan zijn matzwart/grijze dak, spoiler en spiegels, en in het interieur aan de tweekleurige Recaro-schaalstoelen. Daarnaast is deze Focus RS voorzien van gesmede en dus lichtere 19-inch matzwarte wielen.
Tevens is de auto uitgerust met alle mogelijke opties, waaronder stuurwielverwarming, Sony-audio, een achteruitrijcamera, elektrisch inklapbare spiegels en keyless entry.

De auto is voorzien van een geüpgrade downpipe (merk HJS met TÜV-keur) mét sportkatalysator, waardoor hij nog net iets mooier en voller klinkt. Verder is de Focus volledig origineel. Ook de motorsoftware is volledig standaard, dus niet getuned.

Historie:
Nieuw geleverd in Duitsland aan de eerste en enige eigenaar.
Wij kochten de auto van de Duitse Ford-dealer die hem oorspronkelijk had geleverd en hem later weer inruilde. Een jaar geleden verkochten wij deze Focus RS LSD aan zijn eerste Nederlandse eigenaar, die de auto nu bij ons heeft ingeruild op een BMW M2.

Onderhoud:
De auto heeft punctueel en jaarlijks onderhoud gehad volgens de Ford-intervallen.
Het laatste onderhoud is recent uitgevoerd bij 58.638 kilometer (juli 2024).
Ook zijn gelijktijdig de remschijven en -blokken rondom vervangen.

Staat:
Zoals een liefhebbersauto als deze betaamt, verkeert hij in zeer nette conditie.
Keurig netjes, goed verzorgd en uiteraard volledig in de eerste lak.
Ook de stoelwangen van de kwetsbare Recaro-schaalstoelen zijn nog puntgaaf, wat alleen al aantoont hoe zuinig er met deze auto is omgegaan.

Samenvatting:
Een Ford Focus RS LSD Blue & Black met alle opties en een aantrekkelijke kilometerstand.
Van de tweede eigenaar, in zeer nette liefhebbersconditie.

Achterspoiler

Achteruitrijcamera

Achteruitrijcamera

Afwijkende dakkleur

Airbag(s) hoofd achter

Airbag(s) hoofd voor

Airbag(s) side voor

Airbag bestuurder

Airbag passagier

Airco

Anti Blokkeer Systeem (ABS)

Armsteun voor

Audio installatie

Autotelefoonvoorbereiding met Bluetooth

Bandenspanningscontrolesysteem

Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar

Bi-xenon koplampen

Boordcomputer

Buitenspiegels elektrisch verstelbaar

Buitenspiegels verwarmbaar

Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening

Comfort Pack

Cruise control

Cruise control

DAB-ontvanger

Electronic Brake Distribution (EBD)

Electronic Stability Program (ESP)

Elektrische ramen achter

Elektrische ramen voor

Elektrisch verstelbare voorstoel(en)

Gelimiteerd slipdifferentieel

Hill hold-functie

Keyless entry

Keyless entry

Koplampen adaptief

Koplampreiniging

LED achterlichten

LED dagrijverlichting

Lederen/stoffen bekleding

Lederen stuurwiel

Lederen versnellingspook

Lichtmetalen velgen 5-spaaks 19"

Metallic lak

Mistlampen voor

Multimedia-voorbereiding

Sportonderstel

Sportstoelen

Sportstuur

Spraakbediening

Start/stop systeem

Startblokkering

Stuur verstelbaar

Telefoonintegratie premium

DSC03517
Rick Wiggelinkhuijsen

Eigenaar

DSC03538
Gert Wiggelinkhuijsen

Eigenaar