Ford Focus 2.3 RS LSD Blue & Black | Sony | Stuurverwarming | Camera | HJS downpipe | 2e eigenaar
Vermogen
350 pk
KM-stand
65350 km
Transmissie
Handgeschakeld
Kleur
Nitrous Blue
Bouwjaar
2018
Prijs
€ 43.750
Een standaard Ford Focus RS maakt al grote indruk met zijn prestaties en weggedrag, maar Ford heeft besloten om aan het einde van de productiecyclus een laatste, nóg betere en leukere uitvoering te lanceren: het uitzwaaimodel van wat later zou blijken de laatste Focus RS ooit te zijn. In dit geval gaat het daadwerkelijk om een van de allerlaatste Focus RS’en ooit, want dit exemplaar is gebouwd in de allerlaatste productieperiode van de Focus RS.
Ford had als doel met de Blue & Black-editie de normale Focus RS te overtreffen, en dat is een lastige opgave.
Het belangrijkste verschil, dat je direct merkt zodra je ermee wegrijdt, is het toegevoegde Quaife-sperdifferentieel op de vooras. De toch al messcherpe Focus RS stuurt hierdoor nog directer en is nog preciezer te plaatsen. De tractie lijkt eindeloos, en bij het uitaccelereren word je letterlijk de bocht door gesleurd.
Over deze Focus RS LSD:
Een smetteloos exemplaar in de meest complete configuratie.
Je herkent de Blue & Black direct aan zijn matzwart/grijze dak, spoiler en spiegels, en in het interieur aan de tweekleurige Recaro-schaalstoelen. Daarnaast is deze Focus RS voorzien van gesmede en dus lichtere 19-inch matzwarte wielen.
Tevens is de auto uitgerust met alle mogelijke opties, waaronder stuurwielverwarming, Sony-audio, een achteruitrijcamera, elektrisch inklapbare spiegels en keyless entry.
De auto is voorzien van een geüpgrade downpipe (merk HJS met TÜV-keur) mét sportkatalysator, waardoor hij nog net iets mooier en voller klinkt. Verder is de Focus volledig origineel. Ook de motorsoftware is volledig standaard, dus niet getuned.
Historie:
Nieuw geleverd in Duitsland aan de eerste en enige eigenaar.
Wij kochten de auto van de Duitse Ford-dealer die hem oorspronkelijk had geleverd en hem later weer inruilde. Een jaar geleden verkochten wij deze Focus RS LSD aan zijn eerste Nederlandse eigenaar, die de auto nu bij ons heeft ingeruild op een BMW M2.
Onderhoud:
De auto heeft punctueel en jaarlijks onderhoud gehad volgens de Ford-intervallen.
Het laatste onderhoud is recent uitgevoerd bij 58.638 kilometer (juli 2024).
Ook zijn gelijktijdig de remschijven en -blokken rondom vervangen.
Staat:
Zoals een liefhebbersauto als deze betaamt, verkeert hij in zeer nette conditie.
Keurig netjes, goed verzorgd en uiteraard volledig in de eerste lak.
Ook de stoelwangen van de kwetsbare Recaro-schaalstoelen zijn nog puntgaaf, wat alleen al aantoont hoe zuinig er met deze auto is omgegaan.
Samenvatting:
Een Ford Focus RS LSD Blue & Black met alle opties en een aantrekkelijke kilometerstand.
Van de tweede eigenaar, in zeer nette liefhebbersconditie.
Achterspoiler
Achteruitrijcamera
Achteruitrijcamera
Afwijkende dakkleur
Airbag(s) hoofd achter
Airbag(s) hoofd voor
Airbag(s) side voor
Airbag bestuurder
Airbag passagier
Airco
Anti Blokkeer Systeem (ABS)
Armsteun voor
Audio installatie
Autotelefoonvoorbereiding met Bluetooth
Bandenspanningscontrolesysteem
Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
Bi-xenon koplampen
Boordcomputer
Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
Buitenspiegels verwarmbaar
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Comfort Pack
Cruise control
Cruise control
DAB-ontvanger
Electronic Brake Distribution (EBD)
Electronic Stability Program (ESP)
Elektrische ramen achter
Elektrische ramen voor
Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
Gelimiteerd slipdifferentieel
Hill hold-functie
Keyless entry
Keyless entry
Koplampen adaptief
Koplampreiniging
LED achterlichten
LED dagrijverlichting
Lederen/stoffen bekleding
Lederen stuurwiel
Lederen versnellingspook
Lichtmetalen velgen 5-spaaks 19"
Metallic lak
Mistlampen voor
Multimedia-voorbereiding
Sportonderstel
Sportstoelen
Sportstuur
Spraakbediening
Start/stop systeem
Startblokkering
Stuur verstelbaar
Telefoonintegratie premium

Rick Wiggelinkhuijsen
Eigenaar

Gert Wiggelinkhuijsen
Eigenaar