10541556350
10375430578
10375430579
10375430580
10375430581
10375430582
10375430583
10375430584
10375430585
10375430586
10375430587
10375430588
10375430589
10541556351
10541556352
10541556353
10375430593
10375430594
10375430595
10375430596
10375430597
10375430598
10375430599
10541556354
10541556355
10541556356
10541556357
10541556358
10541556359
10541556360
10541556361
10541556362
10541556363
10541556364
10541556365
10541556366
10541556367
10541556368
10541556369
10541556370
10541556371
10541556372
10541556373
10541556374
10541556375
10541556376
10541556377
10541556378
10541556379
10541556380
10541556381
10541556382
10541556383
10541556384
10541556385
10541556386
10541556387
10541556388
10541556389
10541556390
10541556391
10541556392
10541556393
10541556394
10541556395
10541556396
10541556397
10541556398
10541556399
10541556350
10375430578
10375430579
10375430580
10375430581
10375430582
10375430583
10375430584
10375430585
10375430586
10375430587
10375430588
10375430589
10541556351
10541556352
10541556353
10375430593
10375430594
10375430595
10375430596
10375430597
10375430598
10375430599
10541556354
10541556355
10541556356
10541556357
10541556358
10541556359
10541556360
10541556361
10541556362
10541556363
10541556364
10541556365
10541556366
10541556367
10541556368
10541556369
10541556370
10541556371
10541556372
10541556373
10541556374
10541556375
10541556376
10541556377
10541556378
10541556379
10541556380
10541556381
10541556382
10541556383
10541556384
10541556385
10541556386
10541556387
10541556388
10541556389
10541556390
10541556391
10541556392
10541556393
10541556394
10541556395
10541556396
10541556397
10541556398
10541556399

Rijplezier met alleen maar hoofdletters, zo kun je een Megane RS het beste in 1 woord samenvatten.
Een auto die gebouwd is om te presteren, ongefilterde sportiviteit, sublieme wegligging mede dankzij de speciaal ontwikkelde vooras met onafhankelijk scharnierende draagarmconstructie en fenomenale onderstel.
Een Megane RS van de 3e generatie met Cup pakket en de geliefde Recaro schaalstoelen is al een zeldzaamheid aan het worden tegenwoordig, de gelimiteerde 265 Trophy versie is nog bijzonderder en kan zelfs als collectors item betitelt worden.
De Trophy kenmerkt zich door meer motorvermogen (265 in plaats van 250 pk), veel gele accenten (stoelen, gordels, toerenteller) en subtiele wijzigingen aan de buitenkant zoals de 19 inch wielen met rode bies, trophy livery en natuurlijk de speciale exterieurkleur die uitsluitend op de Trophy leverbaar was.

Over deze Megane RS Trophy:

Een heel bijzonder exemplaar, wij werden er even stil van.
Zo mooi, puur en netjes.
Om te beginnen de exterieur kleur Jaune Sirius, de beste kleur voor op een Renault Sport wat ons betreft en typerend voor een Trophy.
Door de subtiele Trophy livery is voor kenners eenvoudig te zien dat dit echt een bijzondere Rs is.
In het interieur springen de mooie Yellow Dot Recaro schaalstoelen direct in het oog, ze houden je perfect op je plaats tijdens het sportieve bochtenwerk en bieden ook genoeg comfort op langere ritten.
Verder is deze Trophy voorzien van de Xenon koplampen, gele gordels, gele toerenteller, keyless entry, parkeersensoren voor en achter en heeft de vorige eigenaar een dashcam laten installeren.

Historie:

Nieuw geleverd in Zwitserland waar wij hem kochten van de laatste eigenaar.
De auto heeft altijd binnen in een verwarmde garage gestaan en werd alleen met mooi en droog weer gebruikt voor een rit door de bergen. Zo getuige ook de uniek kilometerstand van 48.000.
De vorige eigenaar was een echte liefhebber en was heel erg zuinig op de auto.
Zo zette hij de auto altijd met de deuren, motorkap en achterklep open in de garage zodat de alle rubbers mooi soepel bleven en waren de wanden van de garage voorzien van zacht materiaal zodat er geen mogelijkheid was om de deuren te beschadigen met uitstappen.
In verband met de aankoop van een nieuwe dagelijkse auto die de eigenaar ook graag binnen wil stallen was het tijd om afscheid te nemen van de Trophy, al was dat niet makkelijk.
Wij hebben beloofd er net zo'n liefhebber voor te vinden als hij was.

Onderhoud:

Altijd vroegtijdig onderhouden, aantoonbaar in het serviceboek.
Laatste beurt heeft hij gehad bij 47.300 km.
Ook de distributieriem is reeds vervangen.
Bij 43.000 kilometer zijn er 4 gloednieuwe banden gemonteerd en ook de remblokken en schijven zijn nog als nieuw.
Aan alles is te zien dat deze Trophy rustig en met beleid is bereden.

Staat:

In nieuwstaat, bizar mooi.
De lak ziet er als nieuw uit, vrijwel geen steenslag, de stoelwangen van de recaro's zijn nog netjes en de auto oogt alsof hij net nieuw uit de fabriek komt rollen. Heel bijzonder, echt in concoursstaat.
De vorige eigenaar heeft de auto voorzien van ge upgrade veren die de rijhoogte iets verlagen waardoor de Trophy nu perfect op z'n wielen staat.
Ook is de middendemper verwijderd voor een iets aanwezigere maar absoluut niet overdreven sound.

Samenvatting:

Een unieke Megane RS Trophy in alle opzichten: door zijn uitvoering, unieke staat, historie en kilometerstand is dit een Trophy die zijn gelijke niet kent. Dit soort auto's komen we maar heel zelden tegen en we zijn dan ook trots dat we deze parel in onze collectie hebben staan.

Aankoopkeuring mogelijk.

19 inch lichtmetalen wielen

ABS

Achterbank in delen neerklapbaar

Airbag

Airbag bestuurder

Airbag passagier

Airco automatisch

Bluetooth telefoonkoppeling

Buitenspiegels elektrisch inklapbaar

Buitenspiegels elektrisch verstelbaar

Bumpers in carrosseriekleur

Centrale deurvergrendeling

Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening

Cruise control

Elektrische ramen

Extra getint glas

Keyless entry

Metallic lak

Parkeersensor achter

Parkeersensor voor

Parkeersensor voor en achter

Radio CD-speler

Recaro schaalstoelen

RS- monitor

Sportstoelen

Startblokkering

Stuurbekrachtiging

Stuurwiel multifunctioneel

Toerenteller

Traction control

Verstelbare (in hoogte) bestuurders stoel

Verstelbare stuurkolom

Xenon koplampen

DSC03517
Rick Wiggelinkhuijsen

Eigenaar

DSC03538
Gert Wiggelinkhuijsen

Eigenaar